11. Op naar Ho Chi Minh City

30 juli 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Op de ‘floating market’ van Pong Dien komen kopers en verkopers bij elkaar, het is een groothandel die verkoopt aan de detailhandel. Deze drijvende markt is de drukste van de Mekong delta en begint al om 4 uur ‘ s morgens. Wij zijn er 4 uur later en zien allerlei soorten groenten en fruit die verhandeld worden. Wat de verkopers willen verkopen hangen ze op aan een hoge bamboepaal, bv. Aardappelen, meloenen, enz. De kopers leggen gewoon hun bootje aan bij een verkoper naar keuze en dan begint de handel. We zien allerlei kleine bootjes hun voorraden bij elkaar scharrelen en tussendoor vaart een breakfast boot langs de handelaren, en een bootje met noodles soep, een bootje met stokbroodjes gevuld met vlees. Leuk om te zien!

Dan is het tijd voor een fietstocht door de delta van de Mekong. We  fietsen achter een gids aan die ons al snel over kleine paadjes, langs  kleine huisjes en over allerlei bruggetjes loodst. Onderweg drinken we een kopje thee en we nemen een kijkje in de fruittuin. Op de terugweg krijgen we een klein regenbuitje over ons heen maar dat kan de pret niet bederven.

De driver staat klaar om ons naar Ho Chi Minh City te brengen. Het is een dichtbevolkte stad met acht miljoen mensen die allemaal een scootertje hebben. Overal waar we kijken zien we honderden scooters door de straten zwermen. Het is de meest moderne stad van Vietnam en er zijn ook oude invloeden. We gaan eerst het zwembad in op het dakterras en daarna lopen we verfrist de stad in. Koffie drinken we op de hoogste toren, op de 50e verdieping van  de Bitexco Financial building. We zien een stad met twee gezichten, wolkenkrabbers en nachtclubs aan de ene kant en aan de andere kant zien we kleine kraampjes, authentieke markten en tempels. Dat is het gezicht van een land in ontwikkeling. Morgen duiken we in de geschiedenis van het land.

1. FC:
    1 augustus 2019
    Veel avonturen weer!! Mooi om te zien van de drijvende markt en het mooie uitzicht. Geniet!
  2. KM:
    2 augustus 2019
    We wanen ons voortdurend in een filmische setting; het is inderdaad mooi om mee te maken.