14. De verboden stad

2 augustus 2019 - Hue, Vietnam

Met de Drakenboot varen we over de Parfum rivier, zo heet het hier vanwege de geurende bloemen die erin vallen. De drakenboot is van een schipper en zijn vrouw en ze wonen ook op de boot. We zien een keuken en ook speelgoed. De kinderen zijn naar school maar ze wonen hier met vijf personen.

We bezoeken de Citadel aan de overkant van de rivier.  Binnen in de citadel is de Verboden Purperen Stad. In deze enorme vesting met paleizen, tuinen en vijvers zien we hoe de keizerlijke familie in afzondering leefde. Het is een stad in een stad. Even verderop zijn ook diverse pagodes en keizerlijke graftombes, sommige tombes lijken meer op een paleis dan op een begraafplaats. Allemaal mooi en warm. Het is zo’n 36 graden vandaag en we willen maar een ding: afkoelen in het zwembad! Dat doen we dan ook.

We zitten nu op de helft van de vakantie en we willen binnenkort de tijd nemen om terug te blikken. De komende dagen zitten we lekker aan het strand van Hoi An en doen we niks. We laten alles even lekker bezinken. Wanneer het volgende verhaal verschijnt weten we nog niet. Dus kunnen onze trouwe volgers een reactie achterlaten en daarna iets voor jezelf gaan doen. Tot de volgende keer.

1. FC:
    3 augustus 2019
    Mooie foto's en verhaal! Lekker relaxen aan het stand. "Daarna iets voor jezelf gaan doen", sprak hij als echte docent :-)
  2. Gerrit:
    4 augustus 2019
    Geniet van de rust, anders moet je bij terugkomst weer vakantie nemen!
  3. Daan:
    5 augustus 2019