20. Van Hoi An naar Hanoi

7 augustus 2019 - Hanoi, Vietnam

Het leven in een resort kent geen keuzestress anders dan zwembad of strand en waar en wat zullen we eten. Dat leventje kun je lang volhouden overigens. Vanuit het resort rijdt een shuttlebus naar Hoi An. Een toeristisch stadje met ‘s avonds overal verlichte lantaarns, het ziet er dan betoverend mooi uit. Wij zien bij een klein tentje een flinke wachtrij staan en nemen een kijkje. Ze verkopen er broodjes. We kijken nog eens extra goed en zien Franse broodjes die gevuld worden met allerlei lekkers. We sluiten meteen achteraan in de rij en even later eten we Banh Mi, misschien wel de beste sandwiches van het land. We hebben daar een kort filmpje van gemaakt. Toen we een dag later weer in het stadje moesten zijn hebben we nogmaals Banh Mi gegeten. Als je vraagt morgen weer? Dan weten we het antwoord al...

Aan alle mooie dingen komt een einde en van het resort gaan we naar Danang voor een binnenlandse vlucht naar Hanoi. We zitten midden in de oude stad en het verkeer is hier werkelijk crazy. We dachten dat we al wat gewend waren maar hier is altijd en overal heel veel verkeer en heel veel getoeter. We zoeken een eettentje op en gaan tegen onze gewoonte in binnen zitten op een rustige plek. Lekker met airco en een biertje. En toch vinden we het nog steeds een geweldig mooie film waar we in zitten en we gaan nog even door.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. FC:
    9 augustus 2019
    Wat een mooi verhaal weer! Lekker gerelaxt en heerlijk gegeten. Nu weer een nieuw avontuur in Hanoi. Veel plezier en maak vooral veel mooie foto's!
  2. KM:
    12 augustus 2019