23. Cruise (1)

10 augustus 2019 - Halong Bay, Vietnam

Met een minibus gaan we vanuit Hanoi naar Halong Bay. Bij de pier maken we kennis met onze gastheer: Tony. Hij legt ons de procedure uit. We krijgen een toegangskaart en na de controle  moeten we die weer bij Tony inleveren. We snappen het niet helemaal maar het zal wel goed Vietnamees gebruik zijn.  Dan gaan we met een tender naar ons schip: een Chinese jonk voor ca. 20 personen en dan nog stuk of 8 bemanningsleden. We worden welkom geheten aan boord en krijgen de sleutel van onze hut, het ziet er allemaal keurig uit. We hebben een compacte hut met douche en toilet en een geweldige view! Zodra het schip gaat varen genieten we van een uitgebreide lunch met veel vis en ondertussen zien we overal de mooiste eilandjes en rotsen van limestone vanuit het water opdoemen. Het is adembenemend mooi.

We zitten aan dek als Tony aangeeft dat we nu mee kunnen om te zwemmen. Met de tender varen we naar een groot drijvend vlot waar allemaal kayaks liggen. K en M stappen in een tweepersoons en peddelen langs die prachtige rotsen totdat we bij een klein strandje komen. Het ziet er allemaal uit als een James Bond locatie. Vraagje, welke Bond film is hier opgenomen? (Antwoord is niet The man with the golden gun maar Tomorrow never dies). Wij gaan lekker zwemmen in het heerlijke water en daarna peddelen we weer terug naar het vlot om de kayak in te leveren.

Aan boord is happy hour, normaal is dat ‘ buy one and get one for free’; hier moeten we er drie bestellen en dan is de vierde gratis, dat is ons teveel van het goede. We houden het bij twee cocktails en genieten er dubbel van bij de ondergaande zon. Ondertussen demonstreert Tony hoe je originele Vietnamese spring Rolls kunt maken en wij rollen er ook een paar. Daarna is er een BBQ aan boord met vis, vlees, salade en groenten. Er wordt goed voor ons gezorgd!

Daarna gaan we voor anker in een prachtige baai en kunnen we nog even vissen en vooral genieten van de sterrenhemel.

1. Evelien:
    11 augustus 2019
    Super leuk
  2. FC:
    11 augustus 2019
    Wat een prachtig verhaal en foto!! Klinkt fantastisch met een luxe cruise, lekker eten en James Bond locaties. Geniet!
  3. Gerrit:
    12 augustus 2019
    Klinkt dat jullie het heerlijk hebben daar, 007 en zijn liefje. Prachtige foto, paradijselijke oord. Geniet met volle teugen. Shaken, nog stirred!
  4. KM:
    12 augustus 2019
    We voelen ons even James Bond, we komen net als hij op de mooiste locaties.