3. Angkor Wat

22 juli 2019 - Siem Reap, Cambodja

Onze gids en een tuk tuk staan keurig om 8uur klaar, wij nog niet helemaal want vliegen en tijdsverschil hebben we nog niet helemaal op orde.

Angkor Wat is het achtste wereldwonder volgens de Cambodjanen, het is een enorm tempelcomplex voor Hindoe (vroeger) en Boeddha (tegenwoordig).  Angkor is de streek en  Wat bekent gewoon tempel. Het is in de 12 e eeuw gebouwd in opdracht van de koning, daarna verwoest geweest en sinds de vorige eeuw weer in volle glorie hersteld. Dat laatste is niet waar want er wordt nog heel veel gerestaureerd en soms is het helemaal overwoekerd door bomen.We zien een aantal tempels en kijken onze ogen uit; we zien demonen en goede geesten, bewerkte poorten, rijk bewerkte tableaus met geschiedenis en danseressen, stupa’s, gezichten van Boeddha, teveel om op te noemen. Heel bijzonder om aan de rand van de jungle zo’n enorm complex te zien. Eventjes wanen we ons Indiana Jones in the tempel of doom... Lara Croft is hier ook opgenomen en de gids noemde nog een paar movies.

De gids heeft het over de invloed van Boeddha op het dagelijkse leven, de invloed van karma en zijn mooiste zin is: we leven in het nu en geniet van het moment. De afbeeldingen hier van Boeddha laten zien hoe je met vriendelijkheid en zachtheid in de wereld kunt staan

Daarna afkoelen in het zwembad en ‘s avonds met twee Nederlanders uit Eindhoven gegeten in Seam Reap. Morgen hebben we een zwembaddag.

1. Janny Bos:
    22 juli 2019
    Foto’s?
  2. Gerrit:
    23 juli 2019
    Weer wat geleerd, wat is tempel. Mooiere variatie dan Wad. Wat gaan we doen? Wat bezoeken? Ja, wat. Wat dan? Ja, wat.
    Leuk om weer wat te leren van jullie avonturen. En we willen natuurlijk Mariette “Lara” wel ziel slingeren aan de lianen. Foto’s?
  3. KM:
    23 juli 2019
    KM: Ja, het is me wat allemaal!
    En wat dat slingeren betreft....
    De reis is nog lang!
  4. FC:
    23 juli 2019
    Wat een coole beelden en verhaal! Klinkt goed. Die jetlag is vast snel voorbij.
    En... Ik sluit me graag aan bij het leven in het nu en het genieten van ieder moment. Dat laatste moet zeker goedkomen als ik het zo lees. Enjoy!