5. Regen en Netflix

24 juli 2019 - Battambang, Cambodja

We reizen vandaag van Seam Reap naar Battamblang, een tocht van ruim 3 uur. Onderweg bespreken we de eerste ervaringen in Cambodja. We hadden een keurig hotel, mooie kamer, fijn personeel, goede zwembaden, leuke contacten en prachtige excursie naar Angkor Wat, kortom goede start. Wat we ook leuk vonden was Seam Reap, sommigen zeggen dat het te westers is wij vonden de combinatie oosters westers wel prettig. Gisteravond zijn we leuk uitgeweest in het centrum. Verder hebben we leuk contact met andere Nederlandse reizigers gehad en dat is handig om ervaringen uit te wisselen.

Battamblang is een provinciestad waar we nog niet zoveel van gezien hebben, na de lunch begon het hier te regenen en te onweren dat het een lieve lust was. De weg naar de receptie was helemaal ondergelopen. We hebben ons vanmiddag vermaakt met Netflix, Casa de papel, heerlijke serie. Vanavond hier aan de bar gezeten en daarna Khmer Amok gegeten, dat is vis met rijst op z’n Cambodjaans, heerlijk!

De temperatuur daalt met de regen tot 24 graden, dat is wel wat anders dan in Nederland wNt daar is het puffen bij ruim 35 graden. Sterkte voor allen!  Wij gaan morgen de omgeving verkennen.

1. Gerrit:
    24 juli 2019
    Casa de Papel inderdaad heerlijk, maar dit keer wel met een open einde. Dus op naar seizoen vier!
  2. FC:
    25 juli 2019
    Dit klinkt als vakantie! Have fun met het verkennen morgen!
  3. Daan:
    25 juli 2019
    Fijn om te horen dat het een goede start was. Veel plezier op de tweede etappe!
  4. KM:
    25 juli 2019
    Casa de Papel is inderdaad een heerlijke serie, open einde betekent mogelijk een extra seizoen!