Tijd nemen voor Oosterse rust

9 augustus 2016 - Jimbaran Beach, Indonesië

Dag 23 - 26: Tijd nemen voor Oosterse rust

Vanuit Blayu gaan we ’s morgens vroeg naar Tanah Lot, want die tempel staat op alle lijstjes van de toeristen zegt Gede. We zijn er al vroeg en zien dat het al behoorlijk druk is met veel Chinezen. Het is ook drukkend warm en we schieten onze plaatjes en houden het voor gezien. Tanah Lot is een mooie Hindoe tempel die in zee ligt en gesticht is door een hindoe priester in de 18e eeuw.

Koffiemomentje bij Starbucks, jawel, we zijn weer in het toeristische deel beland van Bali. En dan langs Kuta door naar Jimbaran. Daar verblijven we de komende 6 dagen bij Le Yanandra. We hebben dan één dagje nog de beschikking over onze driver en verder doen we helemaal niks. Het Balinese huisje ziet er idyllisch uit, keurig verzorgd, netjes en modern. We krijgen een vers vruchtensapje als welkom en we zien het hier de komende dagen wel zitten. De Franse eigenaren uit Nice doen alles om het verblijf te veraangenamen.  Er is een fijn zwembad met ligstoelen en een klein restaurant. Het strand is vijf minuten lopen en daar zijn allerlei gezellige strandtentjes. We slaan ons er wel door heen, zeggen we tegen elkaar.

We gaan elke dag het zwembad in, genieten van het mooie weer, lopen ’s middags naar het rustige strand om lekker te zonnen op de ligbedden, lezen wat, kijken naar het strandleven, verbazen ons over de capriolen van de surfers en gaan elke dag naar Sunset Loungebar Rizky. Dit klinkt luxueus en trendy en dat is het absoluut niet. Het mag ook eigenlijk niet de naam van loungebar dragen want het is allemaal aan elkaar gespijkerd en voldoet niet aan de eisen van de Arbo en ook niet aan die van de Keuringsdienst van waren. En toch komen we hier steeds weer opnieuw om wat te drinken of wat te eten. De mensen zijn superaardig en behulpzaam, je wordt er behandeld als familie, ze zijn niet commercieel ingesteld, als we waterschoenen lenen staat dat echt niet op de rekening. We mogen er douchen, er is een klein toilet, en er is een geweldig uitzicht! Je moet eerst een trap op om binnen te komen maar dan zit je ook eersteklas om te kijken naar de surfers, de vissers en niet te vergeten de zonsondergang.
Zo glijdt de tijd door onze handen weg.
Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag doen we dus eigenlijk niets.
We genieten.