27. Mai Chau

14 augustus 2019 - Mai Chau, Vietnam

We zitten in de vallei van Mai Chau en er staan fietsen bij de receptie. Gaan we weer fietsen M? Laten we dat maar niet doen K, het is te warm. Zullen we dan wandelen? Dat is goed. Bij de receptie krijgen we een route en gaan we op pad. Het gebied is hier vrij vlak dus ideaal om te verkennen. We zien huizen op palen en als we goed kijken naar de bevolking zien ze er weer net wat anders uit dan hiervoor. In de Lonely Planet noemen ze dit gebied Witte Thai, dat is een van de vele etnische minderheden van Vietnam. We zien rijstvelden maar er wordt ook mais en andere groentesoorten verbouwd. Al lopend staan we regelmatig stil bij wat we zien en we merken dat we graag in de schaduw lopen. We hebben geleerd van onze fietstocht, dus lopen we niet te ver of te lang. Bezweet raak je toch wel.

Weer terug na ruim anderhalf uur duiken we het zwembad in. Daarna naar het restaurant van het hotel voor de lunch. Als we binnenkomen in het restaurant zien we dat we de enige gasten zijn. We zien ook dat de vier personeelsleden allemaal snel van de slaapstand in actie komen. We moeten er allemaal om lachen want het is een kolderiek gezicht. Na de lunch en siësta gaan we het zwembad in en lekker luieren. We zien heel veel grote vlinders rondom het zwembad, mooi!

Het inchecken voor de terugreis is geen probleem, dat lukt allemaal keurig. Het lijkt rustig op het vliegveld in Hong Kong. Dat biedt perspectief voor morgen

1. Evelien:
    14 augustus 2019
    Goede terug reis hopelijk met een goede overstap.
    Geniet van de laatste uren in Vietnam.
  2. FC:
    14 augustus 2019
    Lekker wandelen en relaxen. Mooi!